Followers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

09 Februari 2015

Bulan FEB baru nak update yo!

Assalamualaikum..

Happy new year kawan kawan >.<”, maaf laa, baru berkesempatan nak update blog yang agak bersawang (hok aloh, ayat lapok). Kemain sebok aku, ngalahkan menteri fasola. Keje belambak lambak.. Mana nak key in resume depe yang pohon kijo. (mak aihhhh, banyak nye graduan yang tak kerja tetap lagi), ni pon kerja sampingan aje, tolong kengkawan..

Okey, kita tinggal bab kerja, kita story bab lain pulok. 2015 ni, aku rasa aku lebih relaks kot, banding tahun tahun sebelom ni. Maklumlah, study dah abis, anak dah membujang dah, so, takdok mende sangat dah la untuk tahun ni. Cuma, aku nak sangat amek kelas sampingan, macam kelas menjahit ke, kelas memasak ke, dan kelas memandu (hik hik hik, memey takde lesen lagi pon, sejujurnya (“.) dehh). So, tahun ni, tahun merehatkan diri aku ler. Tapikan, asben dah risik risik supaya aku apply untuk continue study, dan suruh sambung study dekat area Putrajaya (banding ngan Shah Alam, memey jaohhhhh :’)). Terpaksa lah explain kat dia, tahun ni, bahawasenye isteri dia nak rehat, and fokus bab kerja lebih sikit. lagipon, my kawan yang sama study pjj uitm tu nak habis this year, so hujung tahun ni baru we all apply sesame ( sebab dah memang janji nak sambung sesame :) ).

Memang best sambung study ni sebenarnya, tapi dugaan nak habiskan study tu je pon dah cukup mencabar dah. Memacam rintangan kena tempuh. Nak nak gi kelas before gaji, pastu klas pulak jaoh. Dah kena spend duit lebih. Kan kan… belom lagi time anak sakit, ohhh, pengalaman aku plak, masa tu fiyyaz saki HFMD, terpaksa bawak dia teman pegi exam sekali.. tu la, nak berkorban demi mencari ilmu, memang macam tu. Alhamdulillah, Allah bantu permudahkan sampai la habis study. Tak tahu la, lepas ni macam mana..

Lagi-lagi bila dah ada anak, lagilah letih dan lesu je kan bila nak pergi kerja. Tapi, Allah permudahkan jugak, still boleh buat selama setahun nak habiskan study..yolah, walhal, before ada anak, zaman bujang pon takde nye aku nak fokus.haha. tapi, bila lepas kawin dan ada anak, semangat nak study tu lain macam sikit. kalo nak rasa, ce try la.haha.

Herm, tak sabau pulak rasanya nak menunggu hari membaling topi. Di panjangkan umur, nak amek gambau ngan asben, anak, emak, serta family ku belah aku dan suami =) ..

Okeh, dah dah. Nanti kita sambung lagi. Sebab aku dah lama tak story kat sini, idea nak story tak berapa best sangat. Hihi >.<..


p/s: ni post yang dah lama perap dalam draft, asyik sebok aje. Baru harini terpublish. So layan kana je! T.T



Terima Kasih

Tiada ulasan:

© ✿EmmA Nyiu✿ | Design By MaiGraphikDesign