Followers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

15 Oktober 2013

harapan - Suami akan ingat sampai bila2

*Di harap suami akan ingat sampai bila2

Assalamualaikum kalian.

Salam Aidiladha untuk para pembaca belog ku.

baca dan pahami screen capture dari my handphone.. ;)


Masa 3hari lepas aku bersalin aritu, tengah aku ber-pesbokwalking ketika tu, tetiba aku terbaca la depa adik bradik dok replay comment. Salah sorang nya tu my asben. Sob sob.. sebak dada ini bila asben kata cenggitu. aku rasa asben aku cakap ikhlas dari sanubari apa yg dia comment. Siyesly terkedu tran tan tang aku masa tu. Asben aku mana nak cakap semua2 tu, kadang2 tu ada la jugek. hihi.

By the way, bagi yg idok tahu makna Screen capture tu, oklah..meh sini kita story morry.

Fyi, my asben telah ikot aku masuk LR, di saat aku tengah bertarung nyawa nak kuarkan benih kiterang berdua. ohh.. Asben dah isi borang lepas aku beri kbenaran asben masuk.Haishh, kuasa nak bg asben masuk tak masuk itu di tangan ibu ya teman2. Memang nurse yg sambut anak aku cam tak nak, maklumlah keja bidan bukan senang. deme kena fokus.Tambahan pulok kalo ada asben kita yg pnakot darah or tak kuat smangat, lagi larh ganggu keja depa. Aku kat dlm LR tu fikiran tak menentu. sakit CONTRACTION fuhh mmg dahsat!! tu yg asben dah isi borang, tup2 aku tak izin masuk. kah3

Tapi, memikirkan asben dah isi borang, aku pon suruh dia masuk teman aku..

Bila asben dah masuk, semua dah ready nk sambut my baby, dalam beberapa minit kmudian, my baby kluar. Asben macam2 bg smangat at tepi sambil pegang bahu n bisik kat tlinga. aku pon dgr tak dgr jek. Sebab nak kerah tenaga masa tu. Bila nurse kata baby dah kluar pastu baby aku di letak atas badan aku. Nak tahu apa yg kluar kat mulut asben aku??haha

"Nurse, kenapa warna dia macam tu???"

Klakar pulok asben aku ni. Kan kaler baby yg baru lahir akan warna putih pucat.Sebab baby dok dalam air ketuban, tapi dalam beberapa minit pastu kulit baby akan brubah kmerah merahan. Macam tak percaya je bila nurse letak baby ku kat dada, ni ke yg dok kat perot selama 9bulan 2minggu 5 hari..hehe. Aku pegang kat tepi supaya dia tak menggelongsor sebab badan dia licin. Asben azan kat tlingga dia masa baby aku dok baring kat badan. aku rasa lebih afdal terus azan supaya ayat yang memula baby dengar ialah azan. kan??..

Lepas aku di jahit dan salin pakaian, aku kluar dari LR dan tengok asben takde.  Rupanya asben gi beli ayam kampung ngan FIL dan suruh restoran masak sup. Balik je dari restoran, aku tengok asben banyak diam. Mybe dia nervouse and masih trauma dok kat LR kot. Dia cam cemas and nampak ke sana kemari bila aku nak ni nak tu.

Bila pak guard dah halau semua plawat masatu, asben di amanahkn untuk tanam uri anak kiterang. Dalam hati aku, pandaike dia ni. tapi, penah lepas aku  bersalin, aku  godek tepon dia, nampak scrren capture cara2 tanam uri dengan bacaan surah2.. Lagipon masa dia tanam uri tu, emak cuci, my fil n abg ipar bantu dia gak. Uri tu kan kembar anak kita. Mestilah tanam elok2..

Alhamdulillah. Asben pon pandai dah dukung n tukar pampers anak dia.hihi

Kalo sbelum ni, tido ngan sorang lelaki, skang dah tido ngan dua hero...hihi..



Terima Kasih

Tiada ulasan:

© ✿EmmA Nyiu✿ | Design By MaiGraphikDesign