Followers

20 November 2012

kebun buah bapak :D

-->
Assalamualaikum..

Hai semua….aaaaa..aaaaaa.aaaaaa.. pepagi dah sedih gabann. Bleh pulok dompet tinggal. Adoi. Arrrr, nasib engko la emma. ikat reben ler pewot engko kali ni.. Dah la semalam HP tinggal.. awat ladengan hang ni emma?? tak pernah2 jadi cenggini. Kenape yek, kenapaaaaa??.. ahhh, emo pepagi sambil. kerut seribu di wajahku. ohmaiiii.

Alhamdulillah, Tuhan membantu hambanya,,. Ada la skeping dua duit selit selit sana. Wahaha!.. kat kot baju, kat wallet kecik, kat laci, sana sini duit.. ngeh ngeh. Emma emma. *geleng kepala*..dengan senang hati lunch nanti dapat ke kafe dengan hati girang ^^,

Rindu rasanya kat kampong buat masa skang.. ada sbulan lagi nak balik. Lepas tu tukaq status. Status puannnnn awwwwwwwwwW. huehuehue..Haritu gayut dengan emak, aku asyik tanya emak, durian kuning dah boleh makan ke.. ? emak pon dah busan dengar.haha. emak cakap aku sempat masa balik kampong nanti…. Yeayyyy.. ayat emak cenggini, "nanti kamu balik, sempat la makan tu" .. KAMU.. itu aku dengan fiance la kannnnnn.bahaha

So, kali ni aku share gambo buah-buahan kat kebun buah bapak aku.. masa kat kampong haritu, aku suka sangat pegi jenguk kebun buah bapak. Sebab dah lama tak tengok pokok-pokok buah,.. sanggup pulok tu, time2 hujan pegi ngan kakak ke  kebun bapak. Wakakak.
-->
ni durian jatuh ditiup angin ribut.. so, mentah. xleh makan.

-->
Ni anak durian kuning. bahaha. saja posing dengan anak durian.

-->
Ni pohon durian kuning la ni. durian kuning punya tangkai kecik dan pendek jek..

-->
Ni pokok durian putih, nama dia durian raja. hehehe

-->
Ok. nak menyebrang ke sebelah, kena lalu kawasan ni dulu. orang bandar mesti geli geliman nak lalu kan. takpe, aku budak kampung dah biasa. jom gi kampung aku..!
-->
Ni cempedak bapak..

-->
sana sini cempedak bapak. banyak kot

-->
kat seberang ni banyak ghupernye buah bapak yer


-->
belom masak lagi, sebab tak bau lagi


-->
wahhh, kalo zaman budak dulo, suka sangat panjat pokok cempedak.bab panjat memanjat jangan heran yer, aku la yang paling sampion dulu..

-->
buah cempedak masak, semangat mom mom. ahhh, tak kesah. nak makan jugak..

-->
Buah manggis bapak besaw besaw, tapi sayangnya, emak kata skang dah masak ranum.. jadi aku tak sempat nak makan. uwaaa T.T

-->
arrr, banyak banyak banyakkkk nyer. kalo masak dulu kan dah boleh buat hantaran. ehh kesitu pulok.

-->
Ini pokok buah tarap.. mesti nak tahu buah tarap tu guane guhupernye kan?
-->
Ni ler isi buah durian kuning.. ada mcm2 rasa isi durian ni sebenarnya.. ada manis, ada tawar, ada yg lemak jer dll.. tp buah durian bapak, manis.. durian ni tak kan bg kita panas.. kalo durian biasa tu confrm malam kang panas kan..ehsan gugel


-->
Ni buah tarap, isi dia cenggini. kalo skang tengah musim, so paling kesukaan cucur tarap. lazatttttt. ohh sedapnyerrrrrrrrrrrrrrr


Terima Kasih

Tiada ulasan:

© ✿EmmA Nyiu✿ | Design By MaiGraphikDesign