Followers

10 Mac 2015

Udang Galah Sipitang!

Assalamualaikum wbt..

Err, rindu kat kampung. Kalo datang penyakit rindu, terus godek gambo lama kat handpone. Pastu, whatssap family pon aktif, herm, mula la depe send gambo makanan pevret ai kat kampung nun. Kat kampung, aku selalunya jadi chef kat dapuq. Kelentang kelentung dapur aku berkungfu. Masak sesimple yang mungkin je. 

Kalo musim ada udang galah, aku akan ajak mak, kakak aku semua pegi tamu Sindumin, kat sana, memang murah aje harga udang galah. Sekilo RM25 ke RM35 macam tu laa. Slalunya bawah RM30 je.. Pepaham laa, kat sini, mahal sangat udang galah. hehe. Pernah aku jumpa udang galah yang dah siap masak goreng tepung sekor, RM60. mak aii. mahal okey!. Pastu, pernah makan udang galah ngan asben kat Bangi, fuh, nak bayo nak dekat seratus jugak ler. Aku tak la penggemar sejati, just nak merasa je. Maklumahlah, makan seafood banyak sangat pon bahaya untuk kesihatan .. ye dak? Bila nak dekat timing nak balik kampung, abang-abang ipar aku, akan tolong simpan udang galah untuk kami kat freezer. So, sempat la merasa.hehe



Tiap kali balik kampung, mesti pegi kedai Payung payung di pekan Sipitang. Mesti nak makan Satey, Sayap Ayam, Soto & ABC.. err.. memang slurpp habis!..



 Gambar kat bawah ni, masa kireang gi berkelah kat Binsulok Membakut.. Next aku story yer..




Terima Kasih

1 ulasan:

Syamimi Rosnee berkata...

Cantiknya blog sis. Btw, selamat berkenalan. Jemput singgah ke blog saya :)

© ✿EmmA Nyiu✿ | Design By MaiGraphikDesign