Followers

06 Mei 2012

cerita tragis sang jari


Assalamualaikum

Halloo halloo ebrebadi ^.^' .. mahap lerr. i terlupa yang i ni ada seketul belog. Sosorii. Agak sebok skarang ni. Khudrat tulang temulang yang kraakk krookkk sana sini, terpaksa jugak buat kije menggunung Kinabalu. I dah sedia kuyuss, berkurangan la segala lemak tepu yang gebus ini. Menangis kucen kat rumah, sebab badan kucen lagi gemok dari badan tuannyer. Terpaksa la i kongsi makanan dengan kucen i lepas ni, supaya kucen i tak konfius 'betolkah ni tuan aku, ke aku ni tuan dia?'. kata si kucen a.k.a si AME. (kuceng saya - AME).

 ahhhhhh. sudehhh. I nak ceghita tentang jariku yang cedera agak kaw kaw ni. T.T.  okeh okeh i start.

Ekceli, tengah menaip ni pong jari ku berdenyut sakan. arggghhhhh sakett woo. tskk tskk tsskk. Tadik petang i cadang nak pegi makan kat area Bangi. So, pilih dan pilih.. mana yang berkenan dengan anak tekak masa tu, hanyalah Wong Solo. Lepas makan, i pegi singgah kedai mekanik, macam lagak poyo je i masuk kedai carik barang.haha. Then, si kawan mau pegi atm supaya sang atm boleh muntahkan duit juta-juta lemon. Tengah carik-carik bank, i nampak kedai ARIANI. sale sale sale katernyer. si kawan pegi parking depan bank, dan i sengih kera busuk sebab kedai Ariani masih belom jauh untuk i pegi cuci mata. Belom sempat i kuar kete, tetiba ada kete parking sebelah. So, i rimasss. wkwkw. almaklumlah. i tengah PMS la katakan. semua benda nak rimas nak gaduh nak tekak nak terajang nak tumbuk nak cubit nak hak tuih nak tonyoh. heee. Lepas deme kuar dari kete, i pon cepat-cepat kuar keta.....apa yangggg terjadi??

Jari telunjuk i yang seketul ni terlupa pulak i nak gerak, pintu kete spontan tertutup. Gilak wehhh. 

Masa tu i steady lagi bai. I bleh lagak cool, siap tutup pintu kreta kali kedua supaya rapat taw. wuwu. Pehtu, si kawan menuju ke bank, i laju je pegi kedai Ariani. Masa tu saket belom rasa sangat. Sikit sikit je. Lepas i lalu dua tiga kedai dan lalu depan mamat ni dengan control ayu... tetibaaa.................................., arghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.. Jari i dah rasa macam nak putus. Saketttttttttttttttttttttttttttt yang amat amat amat amat sangat. I patah balik menuju ke bank, sempat juga lalu depan mamat sekor tadi tu dengan raut wajah i yang sangat menakotkan menahan saket,. Sepantas kilat terus g bank. Si kawan dah siap muntahkan bank, i pon cepat-cepat suruh dia pegi kreta. Si kawan pon pelik. 'kenapa? kenapa?kenapa?'. i dah tak tercakap masa tu. Saket hanya tuhan yang tahu...

Masa otw pegi keta, i gitau jari i terkepit pintu kreta tadi. i suruh dia amek tisu, darah dah ngalir kat jemariku. dengan serta merta, air mata juga bertitisan. Cengeng macam budak. he he he.ahhhhhh. Dah saket gila kot, nanges semahu mahunya kalo boleh biar banjir satu kreta. si kawan terus carik klinik, i dah gabra, 'haah! klinik' bentak hatiku. trauma dengan klinik, sebab dulu masa kaki i ada kelukaan yang dahsat, klinik buat dahsat gila kat kaki aku. Terus si kawan pon pegi amek first aid, sebab dia panik tengok aku nanges macam zomba ponti segalanya. Siap tanya i lagi, luka kecil ke luka besar ni? nak amek yang ni ke yang itu?hehe..

Dah dia tanya memacam, yang i tahu nanges sakan je laa. then, dia tulun balut jariku gini la kejadianya


.haha. comei je balutan si kawan.ngeh ngeh. saket gila weh. 

Skang ni, saket masih denyut denyut, besok lusa kalo ada kesan teruk sangat, baru cadang gi klinik. Macam manalah nak buat kije nanti kalo jari tak sembuh2?

hmmm.. Doakan kesihatan jari i ni k.

take care kalian. jangan jadi macam emma. (wahh macam iklan hotfm)

Tq for readings :)





Terima Kasih

Tiada ulasan:

© ✿EmmA Nyiu✿ | Design By MaiGraphikDesign