Followers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

09 November 2011

Sotong oh sotong


Salam Aidiladha semua umat Islam.. Tahun ne adalah kali ke-3 aku menyambut raya Qurban kat sini. Tak pe laa, sabar. Ne kali ke-3 jugak tak merasa masakan emak untuk raya qurban. Sedih sedih sedih. Raya tahun ne, family ada sambut hari lahir si Putri kat kampung. Rindu putri sesangat. Aku ada ber video call sama putri hari tu, malu malu lak dak putri ne. Hehe. Ntah pandai ke tiup lilin tu putri..

Aku nak stori sal gambal kat bawah ne. Citer ne dah basi dah pon. sajer la nak share.. hek hek. citer dia cenggini, aku g makan kat D' Limau Nipis. So, sorang tukang amek makanan and sorang tukang jaga tempat duduk. *aku la tuh yang tukang jaga tempat duduk =_=' ..hee .. peh tu, tunggu dan tunggu makanan yang di pilih.. last2 sampai. haa, amek kau si tukang amek makanan  pegi amek tu pari bakar and sotong bakar (kot, tak pasti). Settle amek makanan, giliran aku lak gi amek nasik plus sayur. Abes aku makan, aku dok belek belek kertas list yang kami makan. Aku pon pelik apa yang 18 apa yang 12 ne.. Kertas list tu kecik jek.. Then aku tanya kat si tukang amek makanan. 

Aku   : apa tu angka 18 & 12? (kat pinggan tu ada tulis guna permenant
Si tukang :  tu kod nombor rasanya.
Aku : owwwhhhh .. okeh

Lepas jek abes si tukang tu abes makan. Baru la dia nak gi belek tu kertas. *makanan belom abes g,, termasuk la sotong itu..ngehh. Kononnye sebab kekenyangan. Dia dok baca dan baca, tetiba dia terkejut beruk,, terussss amek tu sotong ratah macam tu jek.. aku pon pelik. Terus dia kater, yang 18 12  yang tulis kat pinggan tu sebenarnya harga dia.. Laaaaaaa, aku dah memang syak dah tadik, dia bleh plak cakap yang 18 tu kod and masa dia amek ikan pari dan sotong tu dia tak nak amek yang kecik nak amek yang besar sebab kengkonon harga nyer sama jek...hahaha.. Padahal harga dah tulis dah kat pinggan. adoi. haa. Aku masa tu dah nak berleter dah tapi tengok dia makan gelojoh makan sotong 'MAHAL' terus rasa nak gelak. tak jadik nak marah. muahaha~ 

Sotong RM18

 
Ikan pari RM12

p/s : semua semua bayar dengan harga RM 40.10..huahuahua
*pmbetulan restoran : D' Limau Nipis..hehe

Terima Kasih

1 ulasan:

feerairish berkata...

nmpk sedap sotong tu..dah mengidam plak..ko mkn kat mane tu??? nk mkn jgk la..

© ✿EmmA Nyiu✿ | Design By MaiGraphikDesign