Followers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

02 Januari 2014

Happy new Year!



Assalamualaikum.

Eh.! 2014 dah. Macam tak sangka je, macam tak sangka je. Pangg!!! Kena penampo skali.

2013, aku dah bergelar ibu kepada dak fiyyaz cenonet tu. Budak tu pon makin lama makin membesar tanpa aku sedari. Dari dia tecik 2.7kg je hah, skang dah berkilo kilo, jenuh jugak ibu nak angkat. Tangan ni, asyik terseliuh je. Muscle ketul2 budak tu, still ada lagi,hehee. Alhamdulillah, budak tupon dah ok dok kat pengasuh. Terpaksa kawal emosi, buang kecerewetan ku bab bab jaga anak. Hari2, dok fikir nak cari pengasuh yang perfect. Hmm, ikotkan hati nak je benti.ahhhhh. kerja seyyh penting!

2013 jugak, saat ku nantikan telah tiba. Jeng jeng.. 30hb Disember 2013 haritu. DOk ngadap pc nak tahu result jam 12pm. Dah check layak ke idok, tak Berjaya.err, sedih frust masa tu. Tapi, dalam hati kata ‘sabar’.. Siri 1 pon tak Berjaya. Pehtu, bawak hati yang lara, balik rumah jak waktu lunch nak hantar stok EBM. Lepas balik umah, jam 2pm tu, aku check lagi. THINK POSITIVE!!. Okeh. Bismillahirahmanirahim……

Jeng jeng….



Alhamdulillah.. happy sangat masa tu. walauponnnnnnnnn. Mahai komain harga rumah ni.. dah la, aku pilih type B.haha. ko memeyh! emma! memeyh! Geng office, rata2 pilih type A. Asben la ni suruh pilih type B.haha. cane la nak bayo ni haih.. asben suruh pilih type B sebab nanti nak dapat type A tu susah sebab beribu orang pohon. So, aku ngan asben beranikan diri pilih type B. Asben ada pohon, tapi nama asben takde. Ntah napa reject, maybe sebab suami istri, so kena drop sorang. Asben pohon type A, dah takde nama. Rezeki kat  nama aku, takpelah.. mahai pon mahai laa… Cuma aku percaya kat kuasa Allah,.InshaAllah ada jalan penyelesaiannya.. Lagipon rumah kat Putrajaya ni la, harga rumah melambung2.. Kalo we all pindah balik Sabah skalipon, bleh sewakan je ke.. ye dak??

Dok fikir mende ni haih..dok excited pulok pasal rumah ..hehe,.step satu, Step kedua dah ok, Step ke3  plak untuk terima secara rasmi tunggu 70% rumah tu siap. Tu pun next year..haha. lama lagi, ye dak eh?

Lagipon, rumah sewa we all ni pun tak besaw mana, aku dok bayangkan cane dak fiyyaz nak main dalam walker dia nanti,. Walaupon dak Fiyyaz dah 2 tahun kot dok umah baru, takpe lah.. kot2 rakyat dah bertambah,,,anak2 selesa la kat umah baru..ececehhhhhh. Hikhikhik.. opssss planning planning..

Dah nama dapat cabutan, ntah napa daku terlalu happy. Dok sebut pasal rumah baru jek kat asben, walaupon before ni, aku la orang yang dok bantah masa asben suruh apply rumah ni..So, tu sebab kongsi kegembiraan kat you alls.hehe..

Meh, I bagi bonus tahun baru gamba anak bujang i.hahaha.. my KIM JONG KOOK. Uwaaa :’)



Terima Kasih

Tiada ulasan:

© ✿EmmA Nyiu✿ | Design By MaiGraphikDesign