Followers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

03 Januari 2014

adess pening!



Assalamualaikum..

Alhamdulillah, settle hantar borang kat Perbadanan dengan bantuan my asben *thank abg* sambil tu pegi JPN buat IC baru, urus MY kID dan Bayar sewa rumah..mak aihhh berkejar... Dah pagi2 ngedate ajak asben breakfast sesame kat KPDNKK. Almaklumlah, selalu bertiga dengan dak cenonet tu. tetiba rindu kat budak tecik itu. Kesian anak ibu sebab tak sihat…

Aku skarang dalam dilemma. Wow ko! Ayat~.. Aku nak carikan dak fiyyaz TASKA. Asben pon on je, bila wife dia bagi suggestion. Actually, ni sebab kawan office kata, subsidi TASKA kan ada, kenapa tak pohon.? Ha’a, baru aku ingat. Selama ni aku buat kew8, kelayakan isi rumah bawah rm3000, memey tak layak.Now syarat dah berubah ke RM 5000, tu yang ajak asben cari TASKA. Cuma, aku tak tahu lagi cane suasana TASKA, sesuai tak untuk baby?
Agak kebingungan daku di buatnya. Lagipon, kita nak anak kita selesa, duit semua tu tak penting. Lagi2 anak first, memang jiwa keibuan cam aku ni memang asyik ingat anak je la di buatnya. So, buat masa ni aku masih berfikir dan takmo buat keputusan melulu. Lagipon proses sesuaikan Fiyyaz dengan pengasuh, still on.

Aku pon takde pengalaman dalam bab2 TASKA ni cane. Tapi, bagi aku, kalo dok umah pengasuh, baby relaks je, if kat TASKA maybe dia bleh dah start belajar memacam. Cuma kerisauan bagi sang ibu tu la, takot crowded, riso baby tak selesa la, memacam~……

Tengah aku dok fikir menda ni, hah! baca kat akhbar, dok citer pasal baby 4 bulan meninggal lepas mak dia amek dari TASKA.. Inalillahiwainalillahirajiun.. kesian baby tu, tak tahu sakit ke apa ke. Kita tak tahu lagi sebab masih dalam siasat. Bila aku baca je pasal khabar berita yang menyedihkan tu, terus aku takde mood.. Ya Alla, engkau lindungilah anakku, hanya engkaulah yang Maha berkuasa..aminn aminnn.. *ibu rindu Fiyyaz..

Terima Kasih

Tiada ulasan:

© ✿EmmA Nyiu✿ | Design By MaiGraphikDesign