Followers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

30 Disember 2013

Ibu & Ayah sayang fiyyaz




Assalamualaikum..

Hmmm.. nikmatnye dok umah sambil jaga anak. Bila dah kerja ni, terasa nak cuti lagi.hee hee.. udah udah la cuti tu emma oiihh. Ni la penangan rindukan anak. Kalo dok kat partition ni sensorang, sah sah dalam fikiran dok fikir anak anak anak. Dulu zaman bujang, idoknye pikiq cenggini. Tak pelahhh.. ni la dugaan bagi ibu yang bekerja cam aku ni.  

Fiyyaz nun dok kat pengasuh, Alhamdulillah makin hari dah makin okey dok kat pengasuh. Cuma, time mandi je fiyyaz kuat nanes sebab dia tak biasa ngan tangan pengasuh. Actually, dak fiyyaz tak pernah nangis kalo aku mandikan. Tak pelah, bak kata kakak aku, lain orang lain cara jaganya.hmm. sayanggggg FIYYAZ.  

Smenjak dah selim lepas bersalin haritu, agak ramai yang cakap “emma, ko da makin cantik” ahhhhhh, tersembuq ayaq liuq aku di buatnya.hihi. tu belom lagi time kenduri kahwin kakak aku aritu, ramai bebenaw tegur makin cun.haha. ye ye je dema puji cenggitu.haha. paling tak boleh blah, kakak ipar aku cakap gini “maa, makin lawa suda ko skarang. Betul la orang cakap, lepas beranak anak pertama mesti cantik, macam saya dulu branak si zaki (anak buahku) ramai cakap cantik  “ bahahahaha. Ada2 saja, walhal aku cam biasa jek, gini jugak. Actually, maybe disebabkan aku dah berisi sikit kot, kalo dulu kurus cekeding. Alhamdulillah, hasrat nak demok sikit Berjaya jugak akhirnya. Berat asal aku(zaman bujang) dengan skarang (lepas bersalin) jauh naw beza berat, naik 7kg, yo~! Haha. Skang dah static. Tak naik, tak turun. Lagipon aku breastfeed fiyyaz, so, tak la naik2 berat ku ini.. kalo tak bf fiyyaz, ntah2, melonjak naik berat ku ini.huhu..

Hmm, banyak nak story kat sini. Tapi, dek kerna ari ni ari senin, agak kemalasan sedikit. Nanti la aku sambung ceghita yo.






Terima Kasih

Tiada ulasan:

© ✿EmmA Nyiu✿ | Design By MaiGraphikDesign