Followers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

05 September 2013

36 weeks. :)

Assalamualaikum..

Tatkala kat luaq sana tengah hujan renyai renyai, elok kot belog kejap. Ye laa. Tuan belog pon dah makin menghilang ketika saat2 menanti kehadiran orang baru dalam hidop nye dan suaminya.ehh itu aku laa. Ye ye. Kalo dalam pengiraan aku la kan, 5hb ni maksudnya baby bump dah berusia 36 weeks 2 day. Orang kata, tempoh matang bayi dalam kandungan bila dah cecah 37weeks. Yaa! Next weeks la tu. Baby pon just aktif kejap2, tapi dah kurang dia mmengeras. Ke aku je tak prasan..

Actually, aku sangat tak sabar menanti kehadiran baby yang berada dalam Rahim ku ini. Tapi, baby belom nak kuar lagi.tsk tsk.. Lagipon depa kata, anak sulung ni slalunya lambat nak kluar.. memula aku confident aje kata tak lama lagi, tapi semua ramal lama lagi. Rata2 kakak2 aku, masa baby first dorang bersalin masa 38weeks. Huh.. kalo aku, ntah. Susah nak ramal..hehe.

Pegi  check up selasa lepas, nurse goyang2 baby ku. Baby siap bersilat masa di goyang goyangkan, sampai nurse gelak gelak “eh, eh,, dia takmo di sentuh”..hehe.. nurse kata, baby jaoh lagi dari pintu. Means, lama lagi la kot.. tu yang I kena banyakkan bergerak..tapiiii, I dah cam tak larat nak turun naik tangga, nak berdiri lama, nak jalan jaoh..fuh..mengah kemain.. kalo aku duduk depan tv, kalo dah lima menet duduk, mesti rasa nak baring. Sebab cam sakit nak patah tulang blakang ni hah.tu laa..kurang kalsium.err.

Nurse ada jugek check kaki aku, samada dah bengkak ke idok. Tapi tak lagi, orang kata kalo dah bengkak kaki tu, tu dah tanda2.. kaki ku cam takde apa je..tetiba rindu urutan si hubby. Ya yaaa, hanya tangan hubby jek rasa segala tulang temulangku berasa lega.haaaaaaa……

Paling aku tak larat skang ni, bila kena pegi dua tiga kali gi tandas.. asyik nak buang air besaw jerk. Penat haku!..hihi..tapi takpa, semua tu pahala.. aku rasa, tandas adalah tempat kedua aku lepak, tempat pertama, smestinya ‘katil’..huhu.. takot la jugek, baby membesar, sebab ibu dia malas nak jalan, asyik baring je..hehe..so, pasni aku kenalah rajin gerak. Kang susah aku nak bersalin pulok..

Habit aku skang ni, pantang ada masa terluang, asyik nak tidur tidur tidur.haha.adoih, penat jugek aku, asyik nak melayan mata. Hmm.


Doakan aku dipermudahkan semasa bersalin la k.xoxo…

Terima Kasih

Tiada ulasan:

© ✿EmmA Nyiu✿ | Design By MaiGraphikDesign