Followers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

30 Januari 2012

Baucer buku~



Kali ne i nak bercerita perihal baucer buku 1Malaysia. Sabtu lepas, i kemain semangat pegi bershoppingan buku kat Empire Shopping Gallery,Subang Jaya. Masa kat Empire tu, kaki i cepat cepat melangkah ke kedai buku yang popular, walhal nama kedai pon Popular jugeks. Terus tangan i gediks amek bakul dan berkejar ke bahagian stationery. 


Mak oiiii, benda comel banyak. Hati i berkata "nak yang tu, nak yang ni, nak yang itu jugak, ehh ne pon best jugak, nak yang ne la confirm! (ehh silap, abang pekerja popular pulaks, mahap mahap) ,, ke i nak beli semua dengan kedai kedai ne skali??".. i cuma beli dua buku jek sebab memang buku tu penting, dan perlu di telaah bersama si beruang kat rumah. Sepatutnye, baucer untuk beli buku jek kan? kenapa stationery bleh?. Suka hati makcik kau la labu.


So, juruaudit i dah ready kira kira, dengan sedia kerutan di dahi macam mahatma gandhi. Banyak barang di tapis dan tolak tepi sebab takot kelarian bajet baucer yang melampau. "yang ne bukan dah ada ke?, hah, perlu ke benda ne?, yang ini mahal sangat. Yang tu, untuk apa? ehh ne jangan la.." urmm ..  =_=" pening lalat, mata mengecil bajet merayu nak jugaks semua benda yang di tolak tepi. Fikir balek, betui jugak kang i pulak yang rugi kalau pembelian tak sampai pon RM100.


Ekceli, banyak benda dah i rembat. tup tup benda yang tak perlu tu kenalah kembalikan di tempat yang asal.uweee.. nanges nanges .. I bayaq kat kaunter, semua RM55.sen sen. So RM5 sen sen (tak hengat sen brape) tu i bayaq duit sendiri. I cuma guna 1 baucer. Itu pon rasa berat hati nak bagi, terasa diri ne macam Encik Crab..ke i perlu letak gam uhu sebelum bayaq. 


Baki baucer buku i ada tiga jek lagi, bersamaan rm50 x 3. Alaaa, sikit nyerr.muehehe. Apa daa dak emma ne. Dah dapat rm200 tu bersyukur la. Ye dak??. Ne nak lelebih pulaks. Ok enough emma..




Ne la barang barang hasil rembatan. Sikit jek kan.
Ekceli sangat banyak. Ne sisa baki je tinggal



Maaflah, kaki si beruang tu nak interprem jugak
Kang kalo i tak gambaq, kang kecik hati dier pulak.
(rasa nak potong jek kaki dier..huehuehue)




Terima Kasih

Tiada ulasan:

© ✿EmmA Nyiu✿ | Design By MaiGraphikDesign